Giornale radio


Raiplay

VEN VIE CUN ME - VIENI VIA CON ME

IN ONDE DAL LUNIS AL VINARS, AES 15.30 PAR 5 MINÛTS
IN ONDA DAL LUNEDÌ AL VENERDÌ ALLE 15.30 PER 5 MINUTI




Dai 21 ai 25 di Març




Dal 21 al 25 di Marzo





 

LUNIS AI 21 DI MARÇ – Intal Mazeit, tal Comun di Verzegnis (foto), e intes localitâts li dongje, Cjiscjel e Broilaç -fûr dai principâi itineraris archeologjics regjonâi, ma che a meretaressin plui visibilitât- a son stadis fatis scuviertis une vore interessantis di rescj antîcs che si datin une vore innà prime di Crist. Cumò il Comun al è impegnât a valorizâ cuntune mostre permanente il risultât di tantis ricercjis, fatis sot de direzion de archeolighe Gloria Vannacci Lunazzi, ospite de pontade.

 

MARTARS AI 22 DI MARÇ – Un progjet partît des scuelis elementârs di Faedis che cumò al rive  ancje tes scuelis di Paulêt, Gurize e Atimis, in graciis dal so sucès. Si trate dal “Pianoforte rot” , un laboratori inovatîf che al met dongje musiche e artesanât artistic, e che al permet ai zovins students di comedâ un pianoforte e di tignîlu funzionant a scuele par jessi sunât. Nus conte di cheste esperience, pronte a ripetisi, il manager e imprenditôr musicâl, e ancje musicist, Federico Mansutti.

 

MIERCUS AI 23 DI MARÇ – A son vincj agns de muart di chel che tancj a considerin il miôr armonicist che il Friûl al vedi mai vût: Belfiore Flocco , non di art Flocco Fiori. Il Comun di Nimis al è pront par memoreâlu cun diviersis iniziativis dilunc dal an. L’armonicist e so grant arlêf Sebastian Zorza al è ospit de pontade par contâ la vite personâl e artistiche di chest impuartant compositôr e conciertist, inovatîf e portentôs, che in vite al à fat cjacarâ di se in dute Europe.

 

JOIBE AI 24 DI MARÇ – Dute une comunitât unide intune cjançon: l’ “Imni di Paulâr”, scrit su musiche dal tirolês Florian Pedarnig e cu lis peraulis dal paularin Ciro Di Gleria. Tal Cjanâl di Incjaroi, ducj le cjantin! E je une cjantose che e conte di “int cuiete e laboriose che pal mont si è simpri fate onôr”. Al è propite l’autôr dal test che nus spieghe la storie di chest imni, cu la cjantante Cristina Di Gleria che e conte lis emozions che si provin ogni volte che e ven intonade, ducj i doi a son ospits de pontade.

 

VINARS AI 25 DI MARÇ – Il Teatri Miot di Spilimberc, fondât tal 1937 di Angelo Miotto, pionîr de proiezion cinematografiche in Friûl, al à vût di simpri une vocazion inovative, tant che tal timp il cine al è deventât ancje lûc di rapresentazion teatrâls, concierts, cunvignis e altris iniziativis. Cun di plui, disore, e je la sede di une “hub”, di un centri che al fâs editorie, divulgazion, festivals, regjistrazions audio e video, concors e tant altri. Ospit de pontade al è Andrea Del Favero, a cjâf di Folkest, che al à sede propit tal Teatri Miot. (foto)

 

LUNEDÌ 21 MARZO – Nel Colle Mazeit nel Comune di Verzegnis (foto) e nelle località vicine, Castello e Broilaz, fuori dai principali itinerari archeologici regionali ma meritevoli di maggiore visibilità, sono state fatte delle scoperte molto interessanti di resti antichi che risalgono a molto tempo prima di Cristo. Ora il Comune è impegnato a valorizzare con una mostra permanente l’esito di tante ricerche, dirette dall’archeologa Gloria Vannacci Lunazzi, ospite della puntata.

 

MARTEDÌ 22 MARZO – Un progetto partito dalle scuole elementari di Faedis e che ora va nelle scuole di Povoletto, Gorizia e Attimis, tanto è stato il successo che ha ottenuto. Si tratta del “Pianoforte rotto” , un laboratorio innovativo che mette insieme musica e artigianato artistico, e che permette ai giovani studenti di riparare un pianoforte e tenerlo funzionante a scuola per essere suonato. Racconta di questa esperienza pronta a ripetersi, il manager e imprenditore musicale, oltre che musicista, Federico Mansutti.

 

MERCOLEDÌ 23 MARZO – Sono vent’anni che è scomparso colui che viene da molti considerato il migliore fisarmonicista che il Friuli abbia mai avuto: Belfiore Flocco , nome d’arte Flocco Fiorio, e il Comune di Nimis è pronto a ricordarlo con diverse iniziative nel corso dell’anno. Il fisarmonicista e suo grande allievo Sebastiano Zorza è ospite della puntata, per raccontare la vita personale e artistica di questo importante compositore e concertista, innovativo e portentoso, che in vita ha fatto molto parlare di sé in tutta Europa.

 

GIOVEDÌ 24 MARZO – Una comunità intera unita in una canzone: l’”Inno di Paularo” , scritto su musica del tirolese Floria Pedarnig e con le parole del paularino Ciro Di Gleria. Tutti cantano in Val D’Incaroio questo brano che racconta di “gente quieta e laboriosa che nel mondo si è sempre fatta onore”. È proprio l’autore dei versi a raccontarci la storia di questo inno, insieme alla cantante Cristina Di Gleria che racconta delle emozioni che si provano ogni volta che viene intonata, entrambe ospiti della puntata.

 

VENERDÌ 25 MARZO – Il teatro Miotto di Spilimbergo, fondato nel 1937 da Angelo Miotto, pioniere delle proiezioni cinematografiche in Friuli, ha da sempre avuto una vocazione innovativa, tanto che nel tempo il cinema è diventato anche luogo di rappresentazioni teatrali, concerti, convegni e altre varie iniziative. E ancora, è sede di una “hub”, un centro che si occupa di editoria, divulgazione, festivals, registrazioni audio e video, concorsi e ancora altro. Ospite della puntata Andrea Del Favero, a capo di Folkest, ente che ha la sede proprio al Teatro Miotto. (foto)





ASCOLTA E SCARICA LE PUNTATE


Ven vie cun me  


Cognossi la nestre regjon midiant de musiche, de art figurative e leterarie, dal patrimoni storic e artistic, dal paisaç e des personis.
Si zire par borcs, paîs, comuns e vilis: un viaç che al puarte, in ogni pontade, intune tiere diferente, par scoltâ lis vôs dal teritori, par tornâ a scuvierzi lis unicitâts artistichis e naturalistichis des nestris preziosis - e forsit pôc cognossudis - localitâts. Une scolte musicâl a teme e siere ogni “tape”.
Un percors imagjinari tra sunôrs, visions e emozions cul consei che, dopo vê scoltât la nestre esplorazion virtuâl, o lais a realizâ la vuestre tal reâl.

 

Vieni via con me  


Conoscere la nostra regione attraverso la musica, l’arte figurativa, letteraria, il patrimonio storico-artistico, il paesaggio e le persone.
Si gira per borghi, paesi, comuni e città: un viaggio che conduce ad ogni puntata in una terra diversa, per ascoltare le voci del territorio, per riscoprire insieme le unicità artistiche e naturalistiche delle nostre preziose e a volte sconosciute località. Un ascolto musicale a tema chiude ogni "tappa".
Un percorso immaginato tra suoni, visioni ed emozioni con il suggerimento che, dopo aver ascoltato la nostra esplorazione virtuale, andiate a realizzare la vostra nel reale.

  • UN PROGRAMMA DI

    ALESSIO SCREM

  • A CURA DI

    ARIANNA ZANI