Giornale radio


Raiplay

CONTE CHE TI CONTI

In onde la sabide aes 13.42
In onda il sabato alle 13.42

Sabide ai 20 di Avril 

 

Sabato 20 Aprile

 

PLAIDARTS

No ducj a san che Napoleon Bonaparte cul so metri e 69 centesims al jere almancul 5 centesims plui alt de mezarie dai oms dal so timp. Pûr – falant – sal à simpri ricuardât bas. E a tancj di lôr, in ogni timp e lûc, ur aial tocjât compagn? A tancj no ur ise restade une brute nomee nome par vie di cualchi slengaçade butade fûr tal moment just? O tancj, al incontrari, vegnino ricuardâts ben cence vênt merit piç? Plaidarts al presente une schirie di feminis e oms furlans cuntune brute innomine, palesant par ognidun di lôr un aspiet mancul cognossût, un fat restât platât, un savoltament di une veretât intindude, o dome une fantasie pussibil, par domandâi al public di tornâ a burî fûr un judizi, o ben, tal ultin, par presentâi dome che une domande di boncûr.

 

 

PLAIDARTS

Forse non tutti sanno che Napoleone Bonaparte, con il suo metro e 69 cm, era almeno 5 cm più alto della media degli uomini del suo tempo. Eppure – erroneamente – lo si è sempre ricordato basso. E quante persone, in ogni tempo e luogo, hanno subìto la stessa sorte? A quante è rimasta una fama negativa solo per qualche calunnia diffusa a regola d’arte? E quante, al contrario, vengono ricordate in modo positivo senza avere in realtà nessun merito evidente? Plaidarts – perorazioni – presenta una galleria di donne e uomini friulani con una brutta reputazione, mettendo in evidenza, per ognuno di loro, un aspetto poco noto, un fatto rimasto segreto, un sovvertimento di una verità condivisa, o anche solo una fantasia possibile, per chiedere al pubblico di riformulare il giudizio, ovvero, alla fine, per invocare un semplice atto di clemenza.

 

 

 

 

Pontade 5

La ombrene di un supiç

La division jenfri realtât e fantasie tai fruts e je dispès une vore svoladie. Ma dome cussì, tun cjaldissim dopomisdì di Mai, la ombrene dal pedâl di un supiç al pues cjapâ la fate di un dêt indis, e pontâ il San Simeon che al pâr tremâ a planc, come se al ves frêt.

 

 

Puntata 5 L’ombra di un narciso

La distinzione tra realtà e fantasia nei bambini spesso può essere molto labile. Ma solo così, in un caldissimo pomeriggio di maggio, l’ombra dello stelo di un narciso può assumere le fattezze di un dito, e indicare il monte San Simeone che sembra vibrare piano, come se avesse freddo.

 

 

Letture di Massimo Somaglino (nella foto)

 

 

 

https://www.raiplaysound.it/programmi/contecheticonti

 

ASCOLTA E SCARICA LE PUNTATE

 

Conte che ti conti

(leturis, teatri, senegjâts)



Un spazi dedicât dulà podê scoltâ la nestre lenghe, contade, dite o recitade, traviers lis produzions, dispès gnovis, de nestre regjon.

 

 

Conte che ti conti

(letture, teatro, sceneggiati)



Uno spazio dedicato dove poter ascoltare la nostra lingua, raccontata, detta o recitata, attraverso le produzioni, spesso inedite, della nostra regione.