Giornale radio


Raiplay

Impresis di îr, siums di doman

In onde la sabide des 14
In onda il sabato alle 14

SABIDE 10 AVOST

SABATO 10 AGOSTO


Pontade 5  

Un om caustic, risiervât, dedicât al lavôr, scherçant soredut cun chei che a lavoravin cun lui. Remigio Solari al nas a Pesariis ai 29 di Març dal 1890, dissendent di chei Solari che a àn trasmetût la art di fâ orlois par gjenerazions, fintremai dal 1600. A 11 agns, dopo di vê frecuentât la cuinte classe, al scomence a lavorâ “ta faria”: la fabriche di orlois Solari a Pesariis. Po dopo, daspò de lauree in inzegnarie eletriche, si trasferìs a Udin. Cognossût pe invenzion dal "Tabelon Solari", un sisteme di ore e di segnalazion di rivadis/partencis pes stazions feroviariis e pai aeropuarts. Introdusût tai agns sessante dal 1900, il scheme al dopre un mecanisim eletromecanic che al à rivoluzionât la comunicazion publiche, miorant la leibilitât e la afidabilitât des informazions. Il sisteme al è deventât un icone dal dissen e de funzionalitât industriâl, contribuint in mût significatîf ae organizazion e ae gjestion dal trafic di passizîrs a nivel globâl.

 

 

Puntata 5

 

Un uomo caustico, riservato, dedito al lavoro, che scherzava soprattutto con le persone che lavoravano con lui. Remigio Solari nasce a Pesariis il 29 marzo 1890, discendente di quei Solari che hanno trasmesso l’arte di fare orologi per generazioni, fin dal 1600. A 11 anni, dopo aver frequentato la quinta elementare, inizia a lavorare nella “faria”, la fabbrica di orologi Solari a Pesariis. In seguito, dopo la laurea in ingegneria elettrica si trasferisce a Udine. È conosciuto per l’invenzione del “Tabellone Solari”, un sistema per segnalare l’ora e gli arrivi e le partenze nelle stazioni ferroviarie e negli aeroporti. Introdotto negli anni 60 del 900, lo schema utilizza un meccanismo elettromeccanico che ha rivoluzionato la comunicazione pubblica, migliorando la leggibilità e l’affidabilità delle informazioni. Il sistema è diventato un’icona del design e della funzionalità industriale, contribuendo in maniera significativa all’organizzazione e gestione del traffico passeggeri a livello globale.

 

 

 

 

 





Impresis di îr, siums di doman

Un program pensat par contâ la storie di chei imprenditôrs e di chês impresis che an vût sucès, fasint cognossi il Friûl tal mont. Un viaç traviers oms e feminis che scomençant di un sium, an cjatât le strade juste, la idee vincent, promovint lavôr, fortune e sperancis.



Imprese di ieri sogni di domani

Un programma pensato per raccontare le storie di imprenditori e  imprese che hanno avuto successo, facendo conoscere il Friuli nel mondo. Un viaggio attraverso uomini e donne che partendo da un sogno hanno trovato la strada giusta, l'idea vincente promuovendo lavoro, fortuna e speranze.


  • DI E CUN
    DI E CON

    DAVID ZANIRATO

  • PAR CURE DI
    A CURA DI

    ARIANNA ZANI