Giornale radio


Raiplay

VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars,  aes  11.10 di buinore (par  dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.


L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.



Dal 25 al 29 settembre in coda al programma andrà in onda RADIOLIM, un’iniziativa pensata per la valorizzazione del nostro patrimonio linguistico trilingue (non a caso è stata realizzata in friulano, sloveno e tedesco), con la voce dei bambini delle scuole dove i racconti, le canzoni e le storie registrate li hanno fatti sentire dei veri conduttori radiofonici.

ASCOLTA RADIOLIM SU RAIPLAY SOUND




h.11.10

LUNIS AI 18 DI MARÇ Cun dut des azions puartadis indenant di bande des fuarcis dal ordin, a son simpri plui frecuents i brois ai dams dai anzians. L'Auser, associazion di volontariât impegnade di vincj agns inte tutele e te promozion dai dirits dai anzians, e dâ fûr l'alarme e e met in vuardie i citadins e ancje ducj i iscrits. Ospit: Dario Rassatti, president Auser Friûl.

MARTARS AI 19 DI MARÇ Il 2023 al è stât un an di met in suaze pal Albierc Sparniçât Borc Soandri di Sudri, che al à regjistrât un increment dal 27 par cent des presincis. Al vinç il model di paîs albierc là che il turist al ven ospitât tant che amì di bande di une comunitât ospitâl. Ospit: Daniele Straulino, assessôr al Turisim dal Comun di Sudri.

MIERCUS AI 20 DI MARÇ Confcooperative Alpe Adria e Caritas a àn firmât un protocol di intese, il prin cuntune organizazion datoriâl, sul lavôr debil. Il lavôr, duncje, tant che fatôr di inclusion. L'obietîf al è valorizâ lis competencis di personis che a vivin un moment di fragjilitât ma ancje dâ rispuestis a un tiessût produtîf che al à bisugne di lavoradôrs. Ospit: Paolo Tonassi, diretôr di Confcooperative Alpe Adria.

JOIBE AI 21 DI MARÇ Il comun di Mortean, che par altri si prepare a dâ acet al Zîr de Italie, al è ancjemò cjapât cui dams de tampieste. La restaurazion dal Domo al è un dai intervents plui impuartants. A chest si zonte la sistemazion dal tet de glesie de Santissime Trinitât ma, in plui dai edificis sacris, e reste une vore dificile la situazion di tantis cjasis dal paîs. Ospits: Marco Uanetto, assessôr dal Comun di Mortean, e Andrea D'Odorico, funzionari dai vigjii dal fûc di Udin. 

VINARS AI 22 DI MARÇ E je operative la rêt di 8 defibriladôrs che a son stâts instalâts intai lûcs strategjics e inte jentrade des areis archeologjichis dal sît Unesco di Aquilee midiant di une iniziative de Fondazione Aquileia cu la poie de Cassa Rurale Fvg. Il progjet al è stât condividût di bande dal Comun e de Sorintendence Archeologjie bielis arts e paisaç dal Friûl-Vignesie Julie. Ospits: Roberto Corciulo, president de Fondazione Aquileia e Tiziano Portelli, president de Cassa Rurale Fvg.

 

 

 

LUNEDI’ 18 MARZO Nonostante le azioni di prevenzione portate avanti dalle forze dell’ordine, sono sempre più frequenti le truffe agli anziani. L’Auser, associazione di volontariato da vent’anni impegnata nella tutela e la promozione dei diritti degli anziani, lancia l’allarme e mette in guardia i cittadini e i propri iscritti. Ospite: Dario Rassatti , presidente Auser Friuli.

MARTEDI’ 19 MARZO Il 2023 è stato un anno da incorniciare per l’Albergo Diffuso Borgo Soandri di Sutrio, che ha registrato un incremento del 27%  delle presenze. Vincente il modello di paese-albergo dove il turista viene accolto come amico da una comunità ospitale. Ospite: Daniele Straulino , assessore al Turismo del Comune di Sutrio.

MERCOLEDI’ 20 MARZO Confcooperative Alpe Adria e Caritas hanno sottoscritto un protocollo d’intesa, il primo con una organizzazione datoriale, sul lavoro fragile. Il lavoro, dunque, come fattore di inclusione. L’obiettivo è valorizzare le competenze di persone che vivono un momento di fragilità ma anche dare risposte a un tessuto produttivo che ha bisogno di lavoratori. Ospite: Paolo Tonassi , direttore di Confcooperative Alpe Adria.

GIOVEDI’ 21 MARZO Il comune di Mortegliano, che peraltro si prepara ad accogliere il Giro d’Italia, è ancora alle prese con i danni causati dalla grandine. Il ripristino del Duomo è uno degli interventi più importanti. A questo si aggiunge il rifacimento del tetto della chiesa della Santissima Trinità ma, oltre agli edifici sacri, resta critica la situazione di molte abitazioni del paese. Ospiti: Marco Uanetto, assessore del Comune di Mortegliano, e Andrea D’Odorico, funzionario dei vigili del fuoco di Udine.

VENERDI’ 22 MARZO e’ operativa la rete di otto defibrillatori installati nei luoghi strategici e agli ingressi delle aree archeologiche del sito Unesco di Aquileia grazie a un’iniziativa della Fondazione Aquileia e al sostegno di Cassa Rurale Fvg. Il progetto è stato condiviso con il Comune e la Soprintendenza Archeologia belle arti e paesaggio del Friuli Venezia Giulia. Ospiti: Roberto Corciulo presidente della Fondazione Aquileia, e Tiziano Portelli, presidente della Cassa Rurale Fvg.

 

 

 

 

 

 

h. 15.15  

LUNIS AI 18 DI MARÇ In Istât al tornarà “vicino/lontano mont”, il spazi di riflession sul teme de mont par cure di Claudio Pellizzari, estension di vicino/lontano. A scomençâ di chest an, simpri in sinergjie e cjapant dentri atôrs cualificâts che si ocupin in maniere istituzionâl di svilup e di valorizazion des areis di mont, la intenzion e je chê di trasformâ vicino/lontano mont intun progjet anuâl, che al continuarà a movisi in diferentis localitâts montanis dal Friûl-Vignesie Julie. Ospit par telefon Claudio Pellizzari.

 

MARTARS AI 19 DI MARÇ Vivâr al da acet ai apassionâts di gastronomie locâl pe prime edizion dal "Festival dal frico", un event di cusine che al rint onôr al plat tipic furlan intes sôs tantis sfumaduris. La rassegne, scomençade ai 14 di Març, e finarà ai 24 di Març, cjapant dentri il miôr artesanât dal gust de regjon intune esperience gastronomiche di no podê smenteâ. Il Festival dal Frico nol sarà dome une ocasion par cerçâ scuisitecis unichis, ma al ufrirà ancje une serie di events colaterâi. Ospit par telefon Gelindo Trevisanutto.

 

MIERCUS AI 20 DI MARÇ Si clame "Una parte di me" il gnûf EP che al à dentri lis primis sîs cjançons di Michele Poletto, jessût su dutis lis plateformis digjitâls e in formât CD in edizion limitade e numerade. Masterizât di Riccardo Carioti al One Eyed Jack Studio di Triest e realizât cul contribût de collecting NuovoImaie, “Una Parte Di Me” al è une opare che e svante la colaborazion di nons di ponte dal panorame dal pop talian. Ospit in studi Michele Poletto.

 

JOIBE AI 21 DI MARÇ "Io ti pettino e tui bevi" al è il ultin libri di Athos Bernardis. Al dîs l’autôr che "si trate di une conte di formazion astrate, che e conte i erôrs de vite". Ma nol è noiôs par chest, anzit, traviers di une scriture inovative, Bernardis al va a cirî une ridade, dentri di une storie di amôr, scomençant dai erôrs. Al sarà, cence dubis, un studi curiôs e inmagant che l’autôr al propon in trê cjapitui, "parcè che cul timp a cambiin lis resons par ridi". Ospit par telefon Athos Bernardis. 

 

VINARS AI 22 DI MARÇ “90 IS MAGIC” il prin grant event agns ‘90 in Italie, al nas tal Zenâr dal 2004 di une idee di Alex B. e Max Zuleger DJ che a àn volût tornâ a proponi intun unic event 10 agns de lôr passion musicâl, dome cui discs di vinîl origjinâi. La prime fieste e nas intal Mai dal 2004 intun piçul club clamât “Moijto” cun 800 personis. I events po a à vût une afluence di public simpri plui grande. Cumò al è il moment di fâ fieste pai 20 agns. Ospits in studi Alex B. e Max Zuleger

 

 

LUNEDÌ 18 MARZO Nella stagione estiva tornerà “vicino/lontano mont”, lo spazio di riflessione sui temi della montagna a cura di Claudio Pellizzari, estensione di vicino/lontano.  A partire da quest’anno, sempre in sinergia e con il coinvolgimento di qualificati attori che si occupano istituzionalmente di sviluppo e valorizzazione delle aree montane, l’intenzione è quella di trasformare vicino/lontano mont in un progetto annuale, che continuerà a muoversi tra diverse località montane del Friuli Venezia Giulia. Ospite Claudio Pellizzari.

 

MARTEDÌ 19 MARZO Vivaro accoglie gli appassionati di gastronomia locale per la prima edizione del “Festival del frico”, un evento culinario che celebra il piatto tipico friulano nelle sue varie sfumature. La rassegna, iniziata il 14 marzo, terminerà il 24 marzo, coinvolgendo il meglio dell’artigianato del gusto della regione in un’esperienza gastronomica indimenticabile. Il Festival del Frico non sarà solo un’occasione per assaporare prelibatezze culinarie uniche, ma offrirà anche una serie di eventi collaterali. Ospite Gelindo Trevisanutto.

 

MERCOLEDÌ 20 MARZO Si intitola “Una parte di me” il nuovo EP contenente le prime sei canzoni di Michele Poletto, uscito su tutte le piattaforme digitali e in formato CD in edizione limitata e numerata. Masterizzato da Riccardo Carioti al One Eyed Jack Studio di Trieste e realizzato con il contributo della collecting NuovoImaie, “Una Parte Di Me” è un’opera che può vantare la collaborazione di alcuni tra i nomi di spicco del panorama pop italiano. Ospite Michele Poletto.

 

GIOVEDÌ 21 MARZO  “Io ti pettino e tu bevi” è l’ultimo libro di Athos Bernardis. Dice l' autore che “è un racconto di formazione astratto, che ripercorre gli sbagli della vita”. Ma non è noioso per questo, anzi, Attraverso una scrittura innovativa, Bernardis, va alla ricerca del sorriso, dentro una sfuggente storia d' amore, partendo dagli sbagli. Sarà, senza dubbio, uno studio curioso e affascinante che l' autore propone in tre capitoli, “perché col tempo cambiano i motivi per cui sorridere. Ospite Athos Bernardis,

 

VENERDÌ 22 MARZO  “90 IS MAGIC” il primo grande evento anni 90 in Italia, nasce nel gennaio del 2004 da un’idea di Alex B. e Max Zuleger DJ che hanno voluto riproporre in un unico evento 10 anni della loro passione musicale,  esclusivamente con i dischi in vinile originali. La prima festa nasce nel maggio del 2004 in un piccolo club chiamato “Moijto” con la presenza di ben 800 persone. Gli eventi successivi hanno riscontrato sempre una maggiore affluenza di pubblico. Ora è tempo di celebrare i 20 anni. Ospiti Alex B. e Max Zuleger.

 

 

 

 

https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi

 

 

 

TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE


OBIETTIVO FRIULI

CASA FRIULI

ROTOCALCO INCONTRI



SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
 

 

  • A CURA DI

    ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI

  • AL MICROFONO

    NICOLA ANGELI ED ELISA MICHELLUT

  • CONTATTI

    Tel: +39 040 7784389
    antonia.pillosio@rai.it
    Tel: +39 0432 627656
    arianna.zani@rai.it