Giornale radio


Raiplay

VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars,  aes  11.10 di buinore (par  dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.


L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.



Dal 25 al 29 settembre in coda al programma andrà in onda RADIOLIM, un’iniziativa pensata per la valorizzazione del nostro patrimonio linguistico trilingue (non a caso è stata realizzata in friulano, sloveno e tedesco), con la voce dei bambini delle scuole dove i racconti, le canzoni e le storie registrate li hanno fatti sentire dei veri conduttori radiofonici.

ASCOLTA RADIOLIM SU RAIPLAY SOUND




h.11.10

 

LUNIS AI 22 DI AVRÎL – “Prenotarifugi.cai.it” al è il gnûf lûc in linie dulà podê prenotâ un puest par durmî tai ripârs in mont. Lu à metût adun il Cai nazionâl cul jutori dal ministeri dal Turisim. Al segne une gnove tape de concuiste dal Web: ancje i lûcs dulà che dispès si rive dome cjaminant, no scjampin a Internet. Par cualchidun e je une oportunitât, par altris no. Ospit: Antonio Nonino, Cai dal F-VJ.

 

MARTARS AI 23 DI AVRÎL – Cemût insegnâ a un zovin a vuidâ il tratôr agricul intun cors di scuele se l'arlêf non al à ancjemò la etât pe patente? Comprant un simuladôr di 70 mil euros, come che al à fat di resint il Cefap di Codroip, il Centri professionâl dal setôr agricul che, atîf in regjon dal 1969, al à ancjemò vuê un grum di lavôr tal preparâ profîi tecnics che a coventin a lis aziendis agriculis par lâ indevant. Ospit: Sergio Vello, president Cefap.

 

MIERCUS AI 24 DI AVRÎL – Furnî ai zovins imprescj par cognossi il mont dal sparagn, par spiegâ par mieç des lôr esperiencis la forme miôr par doprâ i bêçs che a varan a disposizion dilunc de lôr vite. Al è stât chest l'intindiment che al à vuidât l'istitût scolastic Zanon di Udin te ativitât di formazion finanziarie che e à cjapât dentri 15 classis e 200 arlêfs. A son stâts premiâts de associazion Anasf, chê dai consulents finanziaris, che e à promovude la iniziative «Economicamente – Met in cont il to doman». Ospit, Ivano Pandin formadôr Anasf.

 

VINARS AI 26 DI AVRÎL – La farmacie dai servizis: ce cjapije dentri cheste definizion e, in dì di vuê, a ce pont sino rivâts? Cuâi servizis si stano zontant a chei solits e cuâi si zontarano te suaze dal acuardi fra la Regjon e la associazion di categorie des farmaciis? Soredut, là che e jentre, ce domandie e ce si spietie di cjatâ in chestis realtâts ancjemò un grum presintis sul teritori? Ospit: Gabriele Beltrame president dal Ordin dai farmaciscj di Udin.

 

 

LUNEDÌ 22 APRILE –  Prenotarifugi.cai.it: e la nuova piattaforma con la quale si potrà prenotare il pernottamento nei rifugi. Realizzata con il supporto del Ministero del Turismo, fa parte del “Portale Cai dell’escursionista” e segna una nuova tappa conquistata dal web: anche  i luoghi che spesso sono raggiungibili solo avendo delle buone gambe non sfuggono al Web. Per alcuni è un’opportunità, per altri snatura la dimensione del rifugio e della vita ad alta quota. Ospite: Antonio Nonino, Cai Fvg – referente per i rifugi .

 

MARTEDÌ 23 APRILE – Come insegnare a un ragazzo a guidare il trattore agricolo in un corso professionalizzante se questi non ha ancora l’età della patente? Con un simulatore da 70mila euro, tanto è costato il recente investimento fatto dal Cefap di Codroipo, il Centro professionale del settore agricolo che, attivo in regione dal 1969, ha oggi molto lavoro, per preparare profili tecnici molto specifici indispensabili perché un’azienda agricola e agroalimentare funzioni. Ospite: Sergio Vello presidente Cefap.

 

MERCOLEDÌ 24 APRILE – Fornire ai giovani gli strumenti di conoscenza del mondo del risparmio, per spiegare attraverso le loro esperienze l’uso migliore delle risorse che si troveranno a disposizione nel corso della vita. È stato questo l’obiettivo che ha guidato all’istituto scolastico Zanon di Udine l’attività di formazione finanziaria che ha coinvolto 16 classi e 200 ragazzi che sono stati premiati in questi giorni dall’Anasf, l’associazione nazionale consulenti finanziari, che ha promosso l’iniziativa intitolata “economic@mente - Metti in conto il tuo futuro”. Ospite: formatore Anasf Ivano Pandin. 

 

VENERDÌ  26 APRILE – La farmacia dei servizi: che cosa racchiude questa definizione e, oggi, a che punto è la sua concretizzazione? Quali servizi, cioè, si stanno aggiungendo e quali dovrebbero unirsi a seguito di quell’accordo quadro che in Friuli Venezia Giulia è stato firmato tra la  Regione e le rappresentanze di categoria? Soprattutto, la gente che varca la soglia della farmacia, oggi che cosa chiede e si aspetta da queste realtà ancora molto diffuse sul territorio? Ospite: Gabriele Beltrame presidente dell’Ordine dei farmacisti .

 

 

 

 

 

h. 15.15  


 

LUNIS AI 22 DI AVRÎL “Tutto Nuovo 5” e je une opare che e vûl onorâ Claudia Grimaz, artiste furlane di talent fin, mancjade masse adore tal 2021, a 51 agns. E sarà presentade ai 24 di Avrîl a Udin e si compon di un libri e doi cd: une conte biografiche corâl componude di tantis testemoneancis e une racuelte di tocs dal grant repertori musicâl interpretât di Claudia tai siei trente agns di cariere.OSPITS: Trinità Germano, curadôr de racuelte musicâl – Giuliano Velliscig, Kappa Vu Edizioni

 

MARTARS AI 23 DI AVRÎL Al re langobart Grimualt e je dedicade la cunvigne internazionâl che si fasarà dai 24 ai 28 di Avrîl a Cividât e a Butinins di Muimans. Si analizarà i agns centrâi dal VII secul e la figure di Grimualt, vuerîr, ma ancje legjislatôr savi e mecenat; lis sôs impresis a son stadis contadis di Paolo Diacono te sô “Historia Langobardorum”.OSPIT: Andrea Tilatti, diretôr sientific de cunvigne

 

MIERCUS AI 24 DI AVRÎL La vite di Anna Ragusa Venuti, gardiscjane, sorevivude al orôr di Auschwitz, e je contade te graphic novel “Quel pane nascosto”, che e nas de colaborazion tra il scritôr Maurizio Mattiuzza e il fumetist Fabio Babich. Un lavôr preziôs che al vûl stimolâ une memorie cussiente tes gjenerazions plui zovinis.OSPIT: Maurizio Mattiuzza, scritôr

 

VINARS AI 26 DI AVRÎL Al è timp fin ai 30 di Avrîl par candidâsi par Suns Europe. Il festival des arts tes lenghis minorizadis de Europe, che chest an al finìs 10 agns, al cîr musiciscj pe edizion gnove. Te seconde part de trasmission o fevelarìn di “Plaidarts”, racuelte di contis di Gianluca Franco, in onde ogni sabide in “Conte che ti conti” su la Rai dal Friul-Vignesie Julie.SPITS: Claudia Ferigo, responsabile de comunicazion e des relazions internazionâls di Suns Europe – Gianluca Franco, scritôr

 

LUNEDì 22 APRILE “Tutto Nuovo 5” è un omaggio a Claudia Grimaz, artista friulana di raffinato talento, prematuramente scomparsa nel 2021, a 51 anni. L’opera, che sarà presentata il 24 aprile a Udine, si compone di un libro e due cd: un racconto biografico corale composto da tante testimonianze e una raccolta di brani del vasto repertorio musicale interpretato da Claudia nel corso dei suoi trent’anni di carriera.OSPITI: Trinità Germano, curatore della raccolta musicale – Giuliano Velliscig, Kappa Vu Edizioni.

 

MARTEDì 23 APRILE Al re longobardo Grimoaldo è dedicato il convegno internazionale che si svolgerà dal 24 al 28 aprile a Cividale del Friuli e a Bottenicco di Moimacco. Approfondirà gli anni centrali del VII secolo e la figura di Grimoaldo, guerriero, ma anche legislatore saggio e mecenate, le cui gesta sono state narrate da Paolo Diacono nella sua “Historia Langobardorum”.OSPITE: Andrea Tilatti, direttore scientifico del convegno.

 

MERCOLEDì 24 APRILE La vita di Anna Ragusa Venuti, gradiscana sopravvissuta all’orrore di Auschwitz, è narrata nella graphic novel “Quel pane nascosto”, che nasce dalla collaborazione tra lo scrittore Maurizio Mattiuzza e il fumettista Fabio Babich. Un lavoro prezioso che vuole stimolare una memoria consapevole nelle generazioni più giovani.OSPITE: Maurizio Mattiuzza, scrittore.

 

VENERDì 26 APRILE C’è tempo fino al 30 aprile per presentare la propria candidatura per Suns Europe. Il festival delle arti nelle lingue minorizzate d’Europa, che quest’anno compie 10 anni, cerca musicisti per la nuova edizione. Nella seconda parte della trasmissione parleremo di “Plaidarts”, raccolta di racconti di Gianluca Franco, in onda ogni sabato in “Conte che ti conti” sulla Rai del Friuli-Venezia Giulia.OSPITI: Claudia Ferigo, responsabile della comunicazione e delle relazioni internazionali di Suns Europe– Gianluca Franco, scrittore .

 

 

 

 

 

 

 

https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi

 

 

 

TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE


OBIETTIVO FRIULI

CASA FRIULI

ROTOCALCO INCONTRI



SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
 

 

  • A CURA DI

    ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI

  • AL MICROFONO

    NICOLA ANGELI ED ELISA MICHELLUT

  • CONTATTI

    Tel: +39 040 7784389
    antonia.pillosio@rai.it
    Tel: +39 0432 627656
    arianna.zani@rai.it