Giornale radio


Raiplay

LA TELEVISION PAR FURLAN

LA TELEVISION PAR FURLAN



La  programazion di Rai 3 bis (canâl 810)

 

La programmazione di Rai3 bis (canale 810)

                           
 





Tv par furlan e slargjie la sô ufierte!  Daspò la TV dai fruts e rive su Raiplay la sezion Documentaris: di fat, di martars ai 2 di Zenâr o cjatarês i nestris gnûfs prodots, che o podarês viodi jentrant tal sît www.raiplay.it scrivint te striche di ricercje il titul dal program che o cirîs, o dome La Tv par furlan.

 

La TV par furlan amplia la sua offerta! Dopo la tv per i ragazzi arriva su Raiplay la sezione Documentaris: da martedì 2 gennaio troverete i nostri nuovi prodotti, che potrete vedere entrando sul sito www.raiplay.it  scrivendo nella barra di ricerca il titolo del programma che cercate o semplicemente La Tv par furlan.





 

Settimana da martedì 17 Settembre   a venerdì 20 Settembre


Setemane di martars  17  Setembar  a vinars ai 20 di Setembar



TIP IL SURISIN - CARTONS ANIMÂTS IN LENGHE FURLANE


Intun cjantonut di prât, e je une cjasute là che la mobilie e je fate cun ogjets che o vin pierdût. Achì al vîf un surisin simpatic e scaltri: al à non Tip il surisin. E tal paisut là che a son a stâ la sô famee e i siei amîs si invie, fra mil aventuris, il viaç straordenari dal cressi insiemi.

 

martars ai 17 di Setembar aes 14.20  in repliche vinars ai 20 di  Setembar aes 14.20


Se no vinç no mi divertis !

Tal asîl il mestri di gjinastiche, Saltarin, al à organizât une corse sportive par ducj i piçui. Tip e Jody si metin in scuadre insiemi… e no àn dubis, a vinçaran lôr! Ma i doi amîs a impararan in curt une lezion impuartante: si vinç pardabon dome cuant che si rispietin lis regulis

 

 

 

 

TOPO TIP IL SURISIN

CARTONI ANIMATI IN LINGUA FRIULANA 

In un angolino di prato, c’è una piccola casetta con mobili fatti con oggetti che abbiamo perduto. Qui vive, un simpatico quanto furbetto topino: il suo nome è Topo Tip. E nel piccolo villaggio che ospita la sua famiglia e i suoi amici, attraverso mille avventure si snoda lo straordinario viaggio del crescere insieme.

martedi 17/09 h 14.20 replica venerdì  20/09 h 14.20

 

Se non vinco non mi diverto

All’asilo il maestro di ginnastica, Jumper, ha organizzato una gara sportiva per tutti i cuccioli. Topo Tip e Jody si mettono in squadra insieme…e non hanno dubbi …vinceranno loro! Ma i due amici impareranno in breve una lezione importante: si vince davvero solo quando si rispettano le regole.

 

 

  

La TV par furlan
martars ai  17 di Setembar aes 21.20
in repliche vinars ai 20 di Setembar aes 21.20

 

Il coraç

di Antonia Pillosio

 

Tal piçul paîs di mont di Dieç, tal cûr de Cjargne, in Friûl, e je tacade la 20esime mostre internazionâl di art intitulade “Il coraggio” (Il coraç): 40 oparis che a vegnin di colezions privadis par ilustrâ un viaç te storie de art che e devente un tribût ae cussience, cuant che e je buine di reagjî libare denant des sfidis plui dificilis.

Intant de scree e je stade comunicade la letare di Pape Francesc, che al à scrit al curadôr de mostre, pre Alessio Geretti, esprimint il so preseament pal miracul de providence che a son lis mostris di Dieç cul auguri ai organizadôrs par che a ledin indenant su la vie de bielece.

 

 

Peraulis

“Peraulis” e je une serie di video pirulis che a contin la origjin, il significât e l’ûs des peraulis in lenghe furlane, l’obietîf al è chel di stiçâ la curiositât e l’interès di un public che no par fuarce al fevele la lenghe furlane.

Dîs peraulis par dîs pontadis che a cjapin la atenzion in graciis di aspiets dinamics e di zûc, tra percors etimologjics, citazions e mûts di dî.

Il progjet al è produsût di Agherose e al à la colaborazion de Societât Filologjiche Furlane.

La tierce peraule e je un tiermin che nol à une origjine bene definide e cuntune pronunzie che e cambie di paîs in paîs: ÇATE[VD1] . 

 

 

Int in vore 

regjie Marco D’Agostini

 

Te tierce pontade de tierce stagjon di INT IN VORE si fevele di une realtât lavorative peade al solidari e al biologjic, tal specific dal DES: Distret di Economie Solidarie. Une realtât che si è disvilupade a tacâ dal 2014 tal Friûl di Mieç e che si è struturade vie pai agns, deventant a ducj i efiets une filiere produtive che e scomence cu la coltivazion dal forment biologjic, e passe pe racuelte e la masanadure cui mulins de zone e si siere cu la panificazion e la vendite intune buteghe di Udin e in cualchi marcjât. Dut tal rispiet dai lavoradôrs e de nature.

Te pontade, Serena Fogolini e fasarà dut il percors adun cui protagoniscj, tacant de idee progjetuâl par rivâ fin te buteghe cu la vendite finâl.

No mancjaran aprofondiments storics e etics su la culture de coltivazion in Friûl e su la distribuzion alimentâr par cure dal agronom Enos Costantini.

Int in Vore al è un program produsût de SNAIT Societât Cooperative, diretôr de fotografie al è Claudio Cescutti. La regjie e je di Marco D’Agostini.


 

 

 

La tv in friulano

martedì 17/09 h 21.20

venerdì  20/09 H 21.20

Il coraggio

di Antonia Pillosio

Nel piccolo centro montano di Illegio, nel cuore della Carnia, in Friuli , si e’ aperta la ventesima mostra internazionale d’arte dal titolo “Il coraggio “  : quaranta  capolavori provenienti anche da collezioni private  per illustrare un viaggio nella storia dell’arte , che diventa un omaggio  alla coscienza, quando sa reagire libera alle sfide piu’ difficili.

Nel corso dell’inaugurazione e’ stata comunicata la lettera di Papa Francesco,  che ha scritto al curatore della mostra Don Alessio Geretti per esprimere il suo apprezzamento per il miracolo della provvidenza  che sono le mostre di Illegio  e l’augurio agli organizzatori , affinche’ continuino a seguire la via della bellezza.

 

 

Peraulis

Peraulis è una serie di video-pillole che si focalizza sull’origine, il significato e l’uso delle parole in lingua friulana. L’obiettivo è quello di stimolare la curiosità e l’interesse di un pubblico non necessariamente friulanofono.

Dieci parole per dieci puntate che catturano l’attenzione con un approccio dinamico e giocoso, tra percorsi etimologici, citazioni e modi di dire.

Il progetto, prodotto da Agherose, si avvale della collaborazione della Società Filologica Friulana.

 

 

INT IN VORE   regia Marco D’Agostini

La terza puntata della terza stagione di INT IN VORE è incentrata su una realtà lavorativa legata al solidale e al biologico, nello specifico al DES: Distretto di Economia Solidale. Una realtà che si è sviluppata a partire dal 2014 nel Medio Friuli strutturandosi nel corso degli anni e diventando a tutti gli effetti una filiera produttiva che parte con la coltivazione del frumento biologico, passa attraverso la raccolta e la macinazione con mulini della zona e chiudendosi con la panificazione e la vendita in un negozio di Udine e in alcuni mercati. Il tutto nel rispetto dei lavoratori e della natura. 

Durante la puntata, Serena Fogolini seguirà tutto il percorso a partire dall’idea progettuale  fino al negozio alla vendita finale incontrando i protagonisti.

Non mancheranno approfondimenti storici ed etici sulla cultura della coltivazione in Friuli e sulla distribuzione alimentare a cura dell’agronomo Enos Costantini.

Int in Vore è un programma prodotto dalla SNAIT Società Cooperativa, direttore della fotografia Claudio Cescutti. La regia è di Marco D’Agostini.

 

 

 

 

 

 


 [VD1]Quale regola si intende?